Brukerundersøkelse
Net promotor score
For å vurdere kundetilfredshet og -lojalitet bruker vi NPS (Net promotor score). Vi finner NPS ved å kalkulere svarene på det første spørsmålet i våre brukerundersøkelser:
"Hvor sannsynlig er det at du anbefaler Superinstruktørene til andre?"
For å beregne Superinstruktørenes NPS tar vi prosentandelen ambassadører (respondenter som gir score 9-10) og trekker fra prosentandelen kritikere (respondenter som gir score 0-6).
Siste brukerundersøkelser
2023
NPS-score på +60
Totalt 45 svar
29 positive (64,44 %)
14 nøytrale (31,11 %)
2 negative (4,44 %)
2019
NPS-score på +50
Totalt 24 svar
16 positive (66,66 %)
4 nøytrale (16,66 %)
4 negative (16,66 %)
2017
NPS-score på +67
Totalt 107 svar
74 positive (69,15 %)
31 nøytrale (28,97 %)
2 negative (1,86 %)
NPS-skalaen går fra -100 til + 100, men hva er en god Net Promoter Score?
En poengsum rundt 30 er meget bra, oppnår du en poengsum rundt 50 er det utmerket, og over 70 er eksepsjonelt. En perfekt poengsum er som en enhjørning – den finnes helt enkelt ikke. Les mer om NPS her